Telefon: +420 533-312-055 Email: mycoffee@petraco.cz Instagram: MyCoffee
Kávovary značky Jura patří mezi špičku v oblasti automatických kávovarů a jsou oblíbené pro svou spolehlivost a kvalitu připravované kávy. Stejně jako u jakéhokoliv jiného spotřebiče se ale i u těchto kávovarů mohou časem objevit poruchy nebo chybové hlášky. Pokud se vám na displeji vašeho kávovaru objevila neznámá chyba, nezoufejte – v tomto článku se podíváme na nejčastější problémy, jejich příčiny a možné způsoby řešení.
Ať už se jedná o chyby související s vodním systémem, mlýnkem na kávu nebo údržbou, správná diagnostika a včasný zásah vám mohou ušetřit nejen peníze za servis, ale také zajistit, že si budete moci bez problémů vychutnávat svou oblíbenou kávu. Pojďme se tedy podívat na to, jak rozpoznat nejběžnější chybové hlášky a co s nimi dělat.
U kávovarů JURA se jedná o chybové hlášení pod pojmem ERROR, konkrétní chybu můžeme rozklíčovat pod číselným označením, tedy Error 1-22.
Ohřívací systém kávovaru nedosáhnul požadované teploty.
Příčina: Tato chybová hláška znamena, že ohřívací systém kávovaru, nebo-li thermoblock nedosáhuje požadované teploty pro vaření kávy. Kávovar byl vystavený, skladovaný v chladném počasí, nebo při přepravě v průběhu zimních měsíců.
Řešení/oprava: Nechte kávovar ohřát na pokojovou teplotu. Při skladování, nebo vystavení kávovaru zimním teplotám přesuňte přístroj do teplé místnosti. Po doručení kávovaru dopravcem nechte vybavelý kávovar ohřát.
Pokud porucha stále přetrvává, bude nutné servisní zásah do kávovaru. Formulář pro objednání svozu kávovaru do servisu ZDE.
Kávovar se přehřívá-příliš vysoká teplota. Chyba teplotního senzoru kávovaru.
Příčina: Kávovar má příliš vysokou teplotu a přehřívá se. Přičin může být několik, od vadného ohřívacího systému, až po senzor teploty. Lze způsobit přípravou velkého množství mléčné pěny, mléka, nebo mléčných specialit.
Řešení/oprava: Kávovar nechte vypnutý po dobu potřebnou k ochlazení. Ve většině těchto závad je však nutný servisní zásah. Formulář pro objednání svozu kávovaru do servisu ZDE.
Ohřívač páry nedosáhl požadované teploty.
Příčina: Kávovar nedosahuje požadované teploty pro přípravu páry (mléka, mléčně pěny).
Řešení/oprava: Kávovar nechte vypnutý pro ochladení alespoň 10 min. Nevyužívejte funkce páry (mléčná pěna, mléko, mléčné speciality). Ve většině těchto závad je však nutný servisní zásah. Formulář pro objednání svozu kávovaru do servisu ZDE.
Ohřívací systém páry kávovaru překročil maximální hodnotu.
Příčina: Ohřívací systém, nebo jeho senzor pro výrobu páry překročil maximální hranici.
Řešení/oprava: Kávovar nechte vypnutý pro ochladení alespoň 10 min. Nevyužívejte funkce páry (mléčná pěna, mléko, mléčné speciality). Ve většině těchto závad je však nutný servisní zásah. Formulář pro objednání svozu kávovaru do servisu ZDE.
Thermoblock se nepodařilo správně zahřát.
Příčina: Ohřívací sytém kávovaru pro průtok vody se nepodařilo zahřát. Kávovar je studeny, nebo se nenahřál na požadovanou teplotu pro provoz.
Řešení/oprava: Nechte kávovar ohřát na pokojovou teplotu. Pokud vada a chybové hlášení stále zůstává bude nutný servisní zásah. Formulář pro objednání svozu kávovaru do servisu ZDE.
Chyba vícecestného ventilu.
Příčina: Špatná funkčnost vícecestného ventilu kávovaru. Ventil může být ve špatné poloze, neplní správně svoji funkci, nebo je zavápněn a vodní kámen brání průtoku vody.
Řešení/oprava: Pokud po zapnutí/vypnutí kávovaru přetrvává chybová hláška, bude nutný servísní zásah. Formulář pro objednání svozu kávovaru do servisu ZDE.
Porucha kodéru, keramického ventilu nebo spařovací jednotky.
Příčina: Kávovar nemůže načíst správné data z kodéru, spař. jednotky nebo keramického ventilu a brání běžnému fungování.
Řešení/oprava: Kávovar vypněte a odpojte ze sítě. Pokud vada a chybové hlášení stále zůstává bude nutný servisní zásah. Formulář pro objednání svozu kávovaru do servisu ZDE.
Chyba spařovací jednotky.
Příčina: Spařovací jednotka kávovaru nedokáže správně fungovat. Příčinou může být její zanesení, špatná funkčnost, nebo špatná poloha.
Řešení/oprava: Zapněte na kávovar proces čištění. Pokud pomůže je to jen dočasné řešení a v budoucnu se může závada objevit znovu. Pro správnou funkčnost a spolehlivé fungování kávovaru doporučujeme kávovar nechat odborně vyčitit a vyměnit spařovací jendotku. Formulář pro objednání svozu kávovaru do servisu ZDE.
Vadná elektronika, řídící deska kávovaru.
Příčina: Jde o vadu elektroniky, řídící desky kávovaru.
Řešení/oprava: Při zobrazení chybové hlášky Error 9 je nutné kávovar přivést na servis. Na vyřešení závady je nutná využít autorizovanou JURA diagnostiku. Formulář pro objednání svozu kávovaru do servisu ZDE.
Mlýnek kávovaru vykazuje chybu.
Příčina: Senzor mlýnku kávovaru dává špatné pokyny, nebo nevysílá žádné.
Řešení/oprava: Vyprázdněte zásobník zrn a zpusťte přípravu kávy na prázdno. Pokud vada přetrvá bude nutný servisní zásah. Formulář pro objednání svozu kávovaru do servisu ZDE.
Problém se senzorem zásobníku zrn u mlýnku
Příčina: Snímač zásobníku zrn dává špatné pokyty, nebo je vadný celý mlýnek. Chybové hlášení může být způsobeno cizím předměte v mlýnku.
Řešení/oprava: Vyprázdněte zásobník zrn a zpusťte přípravu kávy na prázdno. Pokud vada přetrvá bude nutný servisní zásah a výměna mlýnku. Formulář pro objednání svozu kávovaru do servisu ZDE.
Chyba mlýnku kávovaru
Příčina: Špatná funkce mlýnku. Mlýnek kávovaru můžu mít špatnou funkci, je přicpaný, nebo jsme jej zasehnuli nevhodnou kávou nebo špatným nastavením.
Řešení/oprava: Doporučujeme rovnou kontaktovat naše servisní středisko a domluvit servis kávovaru. Při používání můžeme ještě více pokazit mlýnek. Kontakty na servis ZDE.
Porucha rozpoznání vodního filtru
Příčina: Kávovar nerozpozná vložení vodního filtru. Pouze u nových modelů s inteligentním vodním systémem (filtry Claris Smart, Claris Pro Smart+)
Řešení/oprava: Vyjměte celý zásobník vody a vyjměte z něj filtr. Poté vložte zásobník vody (bez filtru) zpět do kávovaru. Jde pouze o operativní vyřešení problému, bude nutné kávovar zkontorlovat v servisním středisku a vyměnit potřební díly. Formulář pro objednání svozu kávovaru do servisu ZDE.
Chyba mlýnku kávovaru
Příčina: Mlýnek v kávovaru je tupý a nepomele dostatečné množství kávových zrn.
Řešení/oprava: V tomto případě je nutné kontaktovat rovnou naše servisní středisko a domluvit se na postupu opravy. Bude nutné vyměnit celý mlýnek. Kontakty na servis ZDE.
Chyba vodního systému kávovaru
Příčina: Vodní systém kávovaru je přicpaný vodním kamenem, nebo jsou vadné dílčí dílý vodního systému.
Řešení/oprava: Kávovar můžete zkusit odvápnit-pouze operativní vyřešení. Pro úplné vyřešení závady a správné fungování kávovaru bude nutné zkontrolovat celý vodní systém kávovaru. Formulář pro objednání svozu kávovaru do servisu ZDE.
Kávovary Jura jsou skvělým pomocníkem pro přípravu kvalitní kávy, ale i tyto sofistikované stroje se mohou čas od času potýkat s různými chybami nebo poruchami. Jak jsme si ukázali, mnoho běžných problémů lze vyřešit svépomocí – ať už jde o odvápnění, proplach mléčného systému nebo správné nastavení mlýnku. Klíčem k dlouhé životnosti vašeho kávovaru je pravidelná údržba a včasná reakce na chybové hlášky.
Pokud se však setkáte s problémem, který nejde snadno odstranit, neváhejte se obrátit na náš odborný servis. Správná péče o váš kávovar zajistí, že vám bude sloužit mnoho let a každá šálek kávy bude stejně lahodný jako ten první.
Náš servis kávovarů JURA se nachází v Praze a Brně. Jde o sběrná místa kávovarů pro příjem na servis. Z ostatních měst vám můžeme zajistit svoz pomocí přepravní společnosti.
JURA Store Brno Vídeňská 34 PO-PÁ 9:00-17:00 |
JURA Store Praha Budějovická 34 PO-PÁ 9:30-17:00 |